Trött på julen.

Redan less på de här med jul och vinter.
Vinterna för att de inte är någon vinter.
Vart är den riktiga knarriga snön?
Skönt är att man slipper skrapa rutorna dock.

Julen då? Vart är den där juliga känslan?
Nu är de bara stress och utgifter.
Har ju inte äns nått att önska sig längre.
Det man behöver köperman. Det som man känner är lyx är så dyrt så de önskar man sig iaf inte.
Kanske blir bättre imorgon när man får julmaten och träffa släkten.
Det ska iaf bli kul att träffa alla.
Det är de man ser fram emot nu med julen få träffa släkten.

Jag har kommit fram till att jag är rätt dålig på att slå in paket.
Fula och knöggliga blir dom och tejp överallt.
För lät jag alltid marika sköta de där. Då vart dom snygga.
Men man lär väl lära sig.
Snörena går av hela tiden när jag ska "locka" dom. Vad gör jag för fel?

Nej nu får julen va översnart och de nya året börja.
God jul.

Kommentarer
Postat av: MammaGerda

Svar: Du har blivit vuxen hör och häpna =) Julkänslan försvinner med barnasinnet.

2008-12-26 @ 22:33:44
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0