Brandman med sin brandslang.

Idag va det tungt att kliva upp.
De är det alltid när man ska ut och göra U-tid.
Känns som man jobbar för ingenting.. så ärde inte igentligen men de känns så.

Jag va iaf ute och spolade golv med en annan kille.
Rätt soft jobb, tiden går rätt fort.
Så känns de att man jobbar oxå vilket är skönt för omväxlingsskull.

Lyckades starta en eld på jobbet oxå.
Typiskt nog va det att jag va ensam när de hände.
Vi hade på avfettning först på golven för att allt fett och skit skulle lösas upp.
Vi hade gjort en våning och börjat på en till när killen jag gick med lära iväg på annat.
Visst de är lugnt tänkte jag.. ja kör på jag.

Sprutar på lite här och där... sprutar lite på ett rör.. och pang säger de så börjar de brinna.
Shit tänkte jag och började lite smart att blås..
Det hjälpte inte så mycket.
Men de finns brandposter lite överallt så det fanns en i närheten så fick ta den oc släcka.
Va lite otäckt när de börja brinna sådär.

Och folk säger att man bara sitter på mitt jobb,
Man får ju va medom allt. :P



Mer idag då?
Jo jag har försökt vart och handla mössa och vantar och eventuelt snowboardkläder om de fanns nå billiga.
Det blir ju troligen bara den här resan så de känns onödigt att köpa några dyra.

Förästen resan.
Jag åker till Åre imorron med familjen och hälsar på Cicci.
Blir borta torsdag till söndag.
Får se om man kommer hem med något brutet.

Iaf va på Intersport, stadium och team sportia men hitta inget.
Team sportita hade dom skapligt biilliga för 1200 för jacka och byxa men då fanns de inga storlekar.
Men där hitta jag mössa och vantar iaf.
Men efter osm jag inte köpte nå kläder där så tänkte jag att mössa och vantar har dom väl på Stadium och Intersport med men där hade jag fel.
Inge som passa.
Jag va rätt hungrig och trött med så orka inte lägga ner så mycket energi.
För försöka hitta några i Åre imorron.

Kostigt att de inte finns kläder nu att köpa.
Är de inte säsong nu?
jaja.

Ni slipper mig til på söndag iaf.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ha så skoj i Åre!

2008-01-31 @ 10:36:26
URL: http://lollo83.blogg.se
Postat av: Malin

Det är säsong men ändå inte,
vet inte om du märkt att de vart dåligt med snö den här vintern ? Fram till nu:P
Hoppas Åre är skoj!

2008-02-03 @ 18:09:43
URL: http://lindbergm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0