Söndag.

Ja idag är det söndag.
Vilo dagen.

Men idag blir det inte så mycket vila.
Jobbar 12 timmars natt.
Blir inte så mycket tid ledigt när man sover till 13 och ska börja jobba 18 igen.
Men jag har iaf hunnit med att va ut till Forsby en sväng och sagt hej.
Sen vart jag bjuden på mat hos mormor och morfar.
Det tackar man ju inte nej till.

Det är rätt skönt att jobba natt. Det händer inte så mycket då.
Spelas mest kort och lite surfning.
Värst äre att jobba förmiddag. Det är då alla större jobb ska göras så då brukar man få göra lte saker.


Igår va jag till Falun och hälsa på marika.
Lär ju köra lite i nya bilen. Det tar ju bar aen timme dit så det är inte så farligt.
Bättre de än att sitta hemma och dega och bara räkna ner timmarna till man ska börja jobba igen.

Vi va ut och åt en lunch på nått ställe där dom hade stans värsta kött.
Tyvärr så stog inte dte på menyn så jag provade de.
Helt oätligt. Försökte sälja de till marika men hon nappade inte.

Efter de så tänke vi att vi skulle gå på nått mysigt cafe och fika lite.
Men i Falun så gör dom tydligen inget ut på en lördag eftermiddag.
Alla fik stängde 16. Skumt vad ska dom som inte kan gå på krogen göra en lördag kväll då?

Vi hitta iaf ett till sist som stängde 17 så vi han fika lite iaf.
Åt en rejäl bit chokladkaka med vaniljvisp till.
Så bestälde jag en varmcholkad till men jag fick nått annat.
Det gjorde inte så mycket chokladkakan va så söt så hade jag fått choklad till så hade de nog blivit lite för mycket.

Det va iaf trevligt att komma bort lite från Gävle.
Fast att vädret inte va så bra.

Har vart slappt med träningen nu nägra dagar.
Får ta tag i det igen på måndag. Håller nog på att tappa lusten nu när man tränar själv igen.
Det är inet lika roligt de. Det käns inte som att de ger lika mycket heller.


Nu ska jag handla nått gott att äta inatt.

sov så gott



Kommentarer
Postat av: Lollo

Kul att du fick nå o göra trots nattjobb. Jag hade nog vart helt död efter såna där nätter.
Trist stad Falun verkar va på lördagar..

2008-01-21 @ 10:54:11
URL: http://lollo83.blogg.se
Postat av: Lollo

inte snabb på att uppdatera du eller..

2008-01-28 @ 10:37:19
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0