Ögat.

Jaha vad har hänt idag då?

Idag startade som en rätt skön dag.
Träningsvärk lite här och där. Sån härlig då man vet att de tar.
Jobbade 06:00-12:00.
 Bastade lite. Kände mig igång.

Va ut till Forsby. Letade igenom mina gamla hockey saker efter handskar och klubba.
Skulle nämligen åka skridskor med grabbarna efter våran rinkbandy match i Haga.
Skulle bli kul
Erik hade inte åkt på 9 år kom vi fram till.
Matchen började bra.
Hade gjort två mål och vi ledde.

Men sen kom smällen.
Stressade backen nere i hörnet.
Han försöker lägga i väg bollen långt och hårt.
Han får på en bra träffa.
Tyvärr rätt upp på mitt öga.
Först vart man bara rädd. Sen börja de göra ont.
De va färdig spelat för mig.
Jag som skulle åka skridskor efteråt oxå.

Det svälde upp fort runt ögat.
Hade hört att man ska upp och kolla på sjukhus ifall man får en smäll på ögat.
Det kan bli nått tryck i det eller nått sånt.
Men nu förtiden kan man ju inte bara åka upp på akuten. Då kommer man inte in.
Man lär ringa läkarvårdsrådgivningen.
18 min vänte tid första gången jag ringde.
Sällan man aldrig har batteri på mobilen när man verkligen behöver de.
Tror jag va 2:a i kön när telefon la av.
Tog mig hem från Haga iaf och fick ringa igen med laddaren i.
13 minuters väntetid.
Efter 1 minuts samtal va de klart att jag skulle få komma till akuten.

Fick inte köra själv. Hur trodde hon att jag tagit mig hem från Haga då?
Morfar skjussa upp mig iaf.
Tur att man inte brytit nått då hade man nog suttit där än.
Men efter som de va ögat så hade jag en egen kö så de gick rätt fort.
Tre timmar senare fick jag åka hem.
Efter först en undersökning av en söt sköterska.
Sen en utländsk docktor.
Rönkning av huvudet.
Det va inget fel på ögat.
Men jag hade en liten spricka från ögat mot örat hållet.
Skulle få komma tillbax på måndag. Så skulle dom titta mer på de.
Fick lite ögonsalva.

Nu ligger jag hemma och har ont och är trött ska försöka sova.
Men först ska jag lägga upp en bild på ögat.
Tänker lägga upp en ny varje dag så man får se hur det ändras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0