Flitig myra.

Ja idag har jag känt precis så misshandlad som jag trodde att jag skulle göra.
Det har svårt och jobbigt med dom flesta rörelserna.
Men det är det värt.
Det är så skönt att va igång igen.
Dessutom får man ju höra så mycket roliga saker när man är på gymet.

Idag har jag vart duktig.
Eller duktig och duktig jag har gjort nått iaf.
Direkt efter jobbet va de bara hem och byta om för träning.
Skönt med sportlov. Då ligger alla ungar hemma och kollar på tv.
Så dte är inte så mycket folk på gymet.

När jag kom hem bestämde jag mig för att baka.
Det är som jag har sagt. Har nått fastan i huvudet får jag inte bort de förns de är gjort.
Och här om dagen vart jag sugen på kladdkaka för Louise hade en med i sin blogg.
Men det räcker ju inte med en kladdkaka.
Så jag bakade även två satser med kladdmuffins.
Skillanden mer än att dom är mindre än en kladdkaka är inte stor.
Men nu har jag massa kladdkaka och muffins.
Så nu äre bara att fortsätta träna hårt om de har ska gå vägen.
Får bjuda hem nån på fika nån dag.

Efter de som plocka jag iordning i hela lägenhet.
Och diskade allt efter bakningen och matlagingen.

Jag provade en ny maträtt idag.
Quorn Filé med kokosmjölk, grönsaker och örtbulgur

Shoppinglista 4 portioner
• 6 st Quorn Filéer
• 1 st gul lök, finhackad
• 3 st vitlöksklyftor, finhackade
• 1 st röd chili, strimlad
• 1,5 msk rapsolja
• 2 dl kokosmjölk light
• 300 g wokgrönsaker, frysta
• 2 dl bulgur
• 1 dl färska örter, t.ex bladpersilja och koriander salt

Gör så här:
1. · Skär varje Quorn Filé i fyra delar.
2. · Koka bulguren enligt anvisningarna på förpackningen.
3. · Fräs löken, vitlöken och chilin i rapsoljan.
4. · Tillsätt Quorn Filéerna och fräs i ett ytterligare ett par minuter.
5. · Häll i kokosmjölken och wokgrönsakerna. Koka i ett par minuter, smaka av med salt.
6. · Rör ned örterna i bulguren och servera.


Med den här maten behöver man inge extra protindrinkar.
Riktigt laddat med protiner.
Ps. grymt gott med broccoli. Ds.
Jag kan lätt tänka mig skippa kött nån dag i veckan för att äta vegitariskt.

Men imorron väger jag upp de med älgbiffar med pommes och bea.

Kommentarer
Postat av: sara

va trevligt. Kanske ses där då.

2009-02-27 @ 08:01:23
URL: http://sarriiis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du borde vara kock istället för fabriksarbetare.

2009-02-28 @ 18:41:53
Postat av: sara

Inte?? Vad kommer du ihåg? Va du ens på festen? haha

2009-03-03 @ 23:05:49
URL: http://sarriiis.blogg.se/
Postat av: sara

JASÅ?? Hehe, kanske blir den.. el nåt annat=)

2009-03-03 @ 23:47:27
URL: http://sarriiis.blogg.se/
Postat av: Carro

Hörrö Andreas!!!!!

varför blöd du inte hem mej på kladdisar då??

Va, va, va???!!!

Dehär ska jag komma ihåg nästa gång vi ses!! ;D

2009-03-05 @ 11:44:30
URL: http://carolinasvedlund.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ohhh, du måste ju spara några såna muffinsar, kladdkaka är nått av det godaste som finns, fast de där muffinsarna lät grymma =) Jag kommer upp i Påsk och hoppas att det finns några kvar då =P

2009-03-12 @ 19:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0