Lager 157

För pigg för att sova.
Så jag skriver väl lite igen då.

Klev nyss upp i badet.
Hade vart på gymet och tränat rygg.
Så skönt med ett varmt bad efter de.

Såklart kan man inte bada utan en film.
Idag vart de madagaskar 2.
Lagom kvällsfilm.
Blir inga mardrömmar av den inte, 
 
 


Inte många dagar kvar att jobba nu före ledigheten igen.
Känns som man är helt slut när den börjar närma sig.

Så mycket som vill hinnas med på den här ledigheten,

Har inte vart ut på krogen sen nyår. De måste de ju ändras på.
Får se om de blir nått den här helgen.
Nästa helg tänkte jag iaf ha en liten fördelsedagsfest.
Det blir de vanliga. Spritfylla och minnesluckor.
Och vem vet. Kasnke är just du inbjuden.

Sen så är de väl även dags för en resa till lager157 igen,
Det har vart planerat många gånger men man kommer inte iväg.
Just nu finns de 3 platser lediga i bilen. Det blir väl troligen nångång i början av veckan.
Så är du ledig och känner att du vill åka på lite shopingresa så säg till.

Det va nått mer.
Jaja det är väl skitsamma va jag ska göra nästa vecka iaf.


Har lovat ett matrecept.
Dte är nått för er som gillar indiskt.
Smakar väldigt mycket som nått mamma gjorde efter hon vart i indien.

Smal vardagsgryta med korv och bönor

Ingredienser för 4 port.

300g falukorv.
1 gul lök
olja att steka i.
1 röd paprika
1 tsk curry
0,5 tsk chiliflingor
1 burk kidneybönor
4 dl krossade tomater
1 dl vatten
1,5 dl crème fresh med smak av tomat eller paprika
1 grönsaksbuljongtärning. 
slat och peppar
kornris. 

Tillagning
Skär korven i tärningar. Hacka löken och skör paprikan i bitar.
Fräs korv och lök i olja. Tillsätt paprikan och låt fräsa en stund. 
Strö över curryn och chilin.

Tillsätt sköljda bönorna, krossade tomaterna, vatten, crème fresh och buljongtärningen. 
Låt koka i 5 min. Salta och peppra. 

Servera med riset. 

Vart gott tycker jag. 


Lär även tacka hackern Åsa som lärde mig hur man lägger upp youtube klipp på bloggen. 
Tackarrrr.
 

Kommentarer
Postat av: sara

Hade gärna följt me till lager om det inte hade gått så mycket neråt för mig just nu. Va över 6mån sen jag va där nu.. alltid besökt d under sommar tid. Hade vart kul å åka dit under vintertid oxå. Men nu lär dom få in vårkläder. Du får lägga upp bilder här om du köper nåt snyggt.



Ja det e aldrig roligt när sånt försvinner.. mobil är ens liv nu för tiden.



Hoppas du får en bra födelsedagsfest.

2009-02-03 @ 03:35:08
URL: http://sarriiis.blogg.se/
Postat av: Åsa rosa

jag kan följa med ja :)

2009-02-03 @ 10:05:59
URL: http://artificialgirl.blogg.se/
Postat av: Louise

oj inte varit på krogen sen nyår, ja då äre dags :P

2009-02-03 @ 23:02:38
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Marika

Då kan ju du lära mej dedär med hur man lägger upp klipp! Fattar fan inget som vanligt.

2009-02-03 @ 23:23:26
URL: http://mertzipe.blogg.se/
Postat av: Åsa

måndag är jag ledig

2009-02-05 @ 09:52:04
URL: http://artificialgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0